We love camping (en niets doen) !

29 mei 2015 - Oliva, Spanje

Donderdag 21 mei Zaragoza - Cullera

Vanochtend zijn we eerst naar het centrum van Zaragoza gegaan. Het was zowaar redelijk weer, droog en een flauw zonnetje, en ook niet onbelangrijk, redelijk snel een parkeerplek gevonden voor de camper.

Als je door Zaragoza loopt, kan je de kathedraal niet missen. Enorm groot en mooi gelegen op een groot plein. Verder even door de stad gelopen en wat gegeten en gedronken.

Toen weer de camper in en richting het (hopelijk) zonnige zuiden. We zijn van plan daar wat dagen op één plek te blijven en van zon, zee, strand te genieten. Het is dan best lastig te bepalen waar je naar toe moet gaan. Wat ons ondertussen duidelijk is geworden, is dat we van kleine campings houden in een natuurlijke omgeving. In het plaatsje Cullera, net onder Valencia, stond in de ACSI gids (een dik boek vol met campings voor de niet campeerders onder ons) een terrassencamping in een dennenbos. Dat leek ons wel wat.

Eenmaal in Cullera aangekomen bleek Cullera zelf grotendeels een soort uitgestorven Benidorm te zijn. Een prachtig strand met boulevard waar je heel veel grote hotels en flatgebouwen zag. Van de natuurlijke kust was niets meer over. Dat was op zich al zonde, maar dat het ook zo enorm rustig was, maakt het er op zo'n boulevard niet echt gezelliger op.

De camping lag op loopafstand van het strand en lag inderdaad in een dennenbos. Aangezien je een camper helaas niet in het "bos" kon parkeren, moesten wij de camper parkeren op een speciale plaats voor campers. Barbequen was niet toegestaan in verband me brandgevaar, maar de skottelbraai op gas mocht gelukkig wel en braaien maar!

Vrijdag 22 mei, zaterdag 23 mei - Cullera

Lekker van het mooie weer genoten. Ik ben een paar uurtjes naar het strand geweest en Flip is op de camping gebleven.

Bowie mag eigenlijk niet op het strand maar omdat het zo rustig is zijn we toch even geweest.

Zondag 24 mei Cullera - Altea Hills

Flip had gelezen dat Robert Dijk naar zijn huis in Spanje ging gisteren. Aangezien Altea Hills maar zo'n 100 kilometer van Cullera af ligt zijn we naar Altea Hills gereden om Robert en zijn vrienden op te zoeken.

Gelukkig hebben we zijn huis kunnen bereiken.. Dat ligt namelijk op een berg en om in zijn straat te komen moet je een scherpe bocht nemen. Dat hebben we geweten... De motor van de camper is vijf keer afgeslagen en ik kneep hem behoorlijk...

We zijn daar uiteindelijk blijven slapen en bij deze nogmaals, Robert, super bedankt. We hebben het heel gezellig gehad en je hebt een fantastisch huis!

Maandag 25 mei Altea Hills - Oliva
Dinsdag 26 mei/vrijdag 29 mei

Vroeg uit de veren bij Robert en weer en route! We wilden bij voorkeur naar een camping welke dicht bij een strand lag waar honden zijn toegestaan. Dat bleek zo lastig te zijn, dat we dat maar hebben gelaten voor wat het is.

Vanaf Altea Hills zijn we terecht gekomen in Oliva, een plaatsje vlakbij Valencia waar heel veel campings waren. Op basis van een minuscuul plaatje zijn we gaan kijken bij camping "Azul".

Op Azul zijn we nu al een paar dagen en wat is het hier fijn. Het is een kleine camping op een plek wat vroeger een boomgaard was. Er staan overal oleanderbomen en de camping ligt direct aan het fijne zandstrand. Het grappige is dat het eigenlijk niets bijzonders hier is. Wel redelijk grote percelen, maar de combinatie van de lokatie (aan het strand) en de camping zelf is heerlijk   En wat helemaal superfijn is, is dat Bowie tot onze verbazing op het strand mag (officieel niet maar in het laagseizoen oogluikend toegestaan). Wel zo'n vijf keer per dag gaat Bowie de zee in. We hebben zelfs al enkele dagen met z'n drieën de dag op het strand kunnen doorbrengen. Bowie ligt dan heerlijk onder de parasol.

De gemiddelde leeftijd van de campinggangers schatten we overigens op minimaal zeventig. Pensionado's die al vanaf half april hier staan en in het najaar weer terug gaan. Ik begrijp het maar al te goed. Ik hoop dat we het tegen die tijd zelf ook op die manier mogen en kunnen doen..

Verbazingwekkend overigens hoe snel de dagen met niets doen gaan. Relaxt ontbijten, afwassen, naar het strand, wat eten, wat zitten, spelletje, weer eten..

Vandaag nog met de fiets naar de markt in Oliva gegaan. Helaas wil Bowie nog steeds niet in de fietskar die we speciaal voor hem hebben gekocht. Flip is daarom op de camping gebleven. Al fietsend naar het stadje zie je overal sinaasappelbomen en bomen met citroenen. Voor hier heel gewoon, maar voor ons niet.

Tot zover, we blijven hier nog even en dan trekken we weer verder!

1. Nancy:
    29 mei 2015
    Ha Flip, Daan en Bowie!

Weer een heerlijk verhaal. Het is genieten, dat is duidelijk. Al voel ik ook de zweetdruppels op m'n voorhoofd als ik denk aan jullie rit naar het huis van Robert.... Wowwww.... Gelukkig is alles goed gegaan.

Wij hebben trouwens nog steeds geen zomervakantie geboekt, maar dankzij jullie kijk ik nu toch ook in de Ardeche. Hopelijk vinden we nog wat leuks. Liefst Algarve of ergens rond de meren in Italië. Veel is toch al volgeboekt. Volgens jaar toch echt gewoon eerder boeken :-)

Afgelopen weekend, Pinksteren zijn wij ook op pad geweest, niet heel relaxed maar wel super leuk. We zijn in De Panne geweest in België; een dagje naar Plopsaqua en een dagje naar Plopsaland. hysterisch druk op de weg, maar in het park en in het zwembad viel het nog mee gelukkig. De jongens hebben het super gehad. Reav was echt helemaal gesloopt na het dagje in het aquapark. Hij was niet te stoppen daar.... Dean heeft voor het eerst de hele dag zonder zwembandjes gelopen. Hij mag 6 juni op voor zijn A diploma! Helemaal super zo voor de zomervakantie.

Regelmatig vragen ze naar Bowie trouwens, dat worden hier nog twee lange maanden als het daarover gaat. Langs jullie huis rij ik inmiddels niet meer met de jongens in de auto. Dit om de vraag; mam, wanneer komen Flip en Daan nou eens thuis, te vermijden.

Ik ga nog even lekker naar jullie foto's kijken. Blijf genieten daar XXXX
  2. Ron Suisse:
    29 mei 2015
    Heey luitjes...

Ziet er allemaal erg goed uit!
    leuke foto's en je verslagen!
    Geniet van de komende tijd, en hou ons op de hoogte!

Groetjes Essie
  3. Gina:
    30 mei 2015
    Ahhh klinkt weer super relaxt, net zoals al jullie andere stukjes! Geniet maar lekker, hier stormde het vandaag...

@Flip ik was vandaag naar een akoestisch concert in een kerk in Amsterdam, heel vet maar het concert duurde maarliefst 30(!) hele minuten... Beter heeft U2 wat meer tijd in september.....
  4. Patricia:
    31 mei 2015
    Hey vakantievierders wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! En Daan je kan een reisgids met de "100 mooiste kampeerplaatsen met hond" gaan schrijven. Wordt zeker een bestseller!!! Haha.. Geniet er lekker van!!
  5. Marc & Petra:
    Hay Flip en Daan,

heerlijk om te lezen dat jullie genieten en inderdaad wel fijn dat Bowie lekker op het strand kon zijn bij jullie.......is toch veel gezelliger!!!!!!!!

Wij zijn aan het voorbereiden op een gezellige dag met Ronald......foto s volgen

Mooie tijd nog en rij voorzichtig x
  6. Nicolette:
    31 mei 2015
    Fijn om te lezen en te zien op de foto's dat jullie heerlijk aan het genieten zijn van deze vrije tijd. En relaxen hoort daar ook bij;-)
    Het wordt de komende dagen nog warmer in oliva dus enjoy! Xx
  7. Joke en Hans:
    31 mei 2015
    Hier met waar de rengdruppels van het raam sijpelen, schijnt toch de zon door jullie heerlijk zonnig verslag met Bowie als stralend middelpunt! Heerlijk en nog veel fijne dagen in het vooruitzicht. Geniet ervan! Xxx
  8. Tara:
    1 juni 2015
    Wat klinkt dat allemaal heeeerlijk! Ik denk dat alle Happinez tijdschriften dit gevoel niet kunnen evenaren. En dat overwinteren als jullie met pension zijn lijkt me ook een goed plan, ik kom dan ook wel langs hihi:)
    Have fun! Dikke kus!
  9. Margret:
    1 juni 2015
    Hoi Daantje en Flipper,
    Lekker hoor even rustig aan doen dat hoort er bij. Zaterdag hebben we hier ook een zonnetje gehad, ok niet iedere dag maar wel van genoten. Groetjes xx
  10. Danny&Karin:
    5 juni 2015
    Wat fijn om te horen dat jullie het zo super hebben! Het klinkt ook allemaal heerlijk, krijg ook echt zin om zelf op vakantie te gaan maar helaas moet er nog een paar weekjes gewerkt worden. Luitjes, veel plezier en ik kijk al uit naar jullie volgende verslag
  11. De ponnen:
    6 juni 2015
    Mmmmm lekker relaxed!!!!
  12. Ellen:
    7 juni 2015
    Lieve Daan en Flip,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Daan xxx
    Hele fijne dag vandaag en laat je maar lekker verwennen door Flip & Bowie ;-)

Vanochtend vroeg heerlijk in de tuin ben ik helemaal bij gelezen met jullie reisverslagen en heb ik zitten genieten van de foto's erbij. Die maakten het plaatje ( letterlijk en figuurlijk) compleet!
    Wauw...enigszins jaloers ben ik toch wel hoor ;-)
    Super om te lezen wat jullie allemaal meemaken en toch ook veel herkenbare situaties rondom kamperen. En wat hebben jullie al gezien. Fantastisch !!
    Ga door met het genieten! Heel veel plezier, laat die bijzondere aardbei jullie "zomerkoninkje-mascotte" blijven gedurende de hele reis!
    Enjoy! Veel liefs, El en ook natuurlijk van Johan & de kids xxx